3DMark 11

Written By Kom Limpulnam on Jumat, 01 Maret 2013 | 15.10

scheda aggiornata 15 ore fa

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3DMark 11 è la nuova versione del popolare benchmark sintetico sviluppato da Futuremark e impiegato per valutare le prestazioni delle schede video. Il numero 11 sta ad indicare il supporto alle librerie DirectX 11.

All'interno di 3DMark 11 ci sono sei scenari di test, tutti nuovi. I primi quattro sono test grafici e impiegano tecniche di sviluppo grafico come la tessellation, l'illuminazione volumetrica, la profondità di campo e alcuni effetti di post processing introdotti con le API DirectX 11. Il test dedicato alla fisica utilizza invece delle simulazioni di corpi rigidi, andando a gravare direttamente sulla CPU. L'ultimo test combinato prevede invece carichi di lavoro che vanno a stressare allo stesso tempo CPU e GPU. Mentre il processore si fa carico di gestire la fisica, infatti, la scheda grafica gestisce tutti gli effetti grafici.

Quella proposta in questa pagina è la release 1.03. Di seguito le note fornite con l'update:

All Editions

Improvements

  • Keyboard focus is no longer checked during the demo or when running the benchmark in a loop. Note that if the display switches to the desktop due to a popup window during the benchmark, the run will still be aborted as the display mode is no longer the same.
  • 3DMark 11 now remembers the last custom resolution used.
  • GPU count detection for multi-GPU systems is now correct even when SystemInfo is explicitly disabled.
  • 3DMark 11 will now prevent Windows from entering Sleep during the test.
  • The license key is now reset when the benchmark is reinstalled, allowing removal of invalid keys. 

Compatibility

  • SystemInfo updated to version 4.15 for full Windows 8 compatibility.
  • Updated DirectX redistributable.
  • Now using static Visual C++ 2010 runtime libraries to fix rare installation issues on some systems.
  • Removed dependency on EvaDotNet.dll and EvaDotNet.DirectX.dll for GPU enumeration to fix compatibility issues with some systems.

Bug fixes

  • Fixed display initialization code that caused "SetFullscreenState failed: DXGI_ERROR_NOT_CURRENTLY_AVAILABLE" errors on some systems.
  • Fixed several memory and texture leaks, improving stability during very long looping runs.
  • The HUD timer no longer rolls over if a single test takes more than ten minutes. (Yes, this could happen during the Combined Test on some low end DirectX 11 cards.)

Professional Edition

  • Fixed submitting saved files to 3dmark.com from the command line.
  • Image Quality tool will no longer give a cryptic error if the output directory does not exist.

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